Effektiv order- och returhantering

Hantera ordrar, skapa ärenden till dig själv och anslut din webbutik till extern mjukvara.

Effektiv order- och returhantering

Effektiv orderhantering

Förenkla dina dagliga uppgifter. SEOshop-plattformen har en omfattande orderpanel från vilken du snabbt och lätt kan leverera ordrar. Det går lätt att importera fakturor och packlistor till en Pdf-fil eller ändra statusen på ett par ordrar. Packlistor och fakturor förses omedelbart med rätt fraktmärkning till bland andra DHL, PostNL, bPost, GLS, DPD och Kiala. Även spårning är möjlig. Förbättrad service börjar med effektiv orderhantering.

Lagerhantering som du aldrig sett tidigare

Inget är mer irriterande än att behöva upplysa en kund om att en viss produkt inte finns i lager. SEOshop har ett omfattande lagersystem som du kan lita på. Du anpassar bara lagersortimentet per produkt ("variation"). Du kan bokföra lager genom att använda streckkoder eller Microsoft Excels® importfunktion. Plattformen erbjuder omfattande möjligheter att synkronisera ditt lager med olika leverantörer. Lagerhanteringsfunktionen kan användas av både kommissionärer (”drop shipping”) och återförsäljare med reella fysiska affärer.

När dina kunder skickar tillbaka något

Effektiv returhantering ger lägre overhead-kostnader och lägre värdeminskning. Plattformen gör det möjligt för dina kunder att returnera varor direkt genom din webbutik. Tack vare detta vet du vilka varor som returnerats redan innan de kommit tillbaka till dig. Använd returpanelen för att se varje returs status. Ändra statusen i de fall det behövs. Så fort statusen ändrats kommer kunden automatiskt att få ett bekräftelsemail. Returhanteringen är sammankopplad med resternade delar av butiken, så att inget passerar obemärkt förbi.

Anslut till ditt redovisningsystem

Inget är enklare än en helt integrerad administration. SEOshop är anslutet till olika redovisningspaket, såsom Reeleezee, Exact, Accountview, Snelstart och King. Sänk dina redovisningskostnader och koncentrera dig på marknadsföring och försäljning.

Skapa ärenden till dig själv

Vissa returer eller andra ärenden kan inte tas om hand om direkt. Därför erbjuder systemet möjligheten att skicka minnesmeddelanden till dig själv för ett senare datum. Det behövs alltså inte längre post-it-lappar på väggarna. Med systemets ärendehantering kommer du inte att glömma något och förbättrar därmed din kundservice.

Dina register finns alldeles i närheten, hela tiden

Med vår nya SEOshop Mobile App kan du administrera din webbutik med hjälp av en smartmobil. Så kan du serva dina kunder - även om du skulle sitta på tåget för tillfälle.

Alla kunder förtjänar ett personligt bemötande

Då olika kunder har olika preferenser och önskemål kan du skapa olika kundgrupper i webbutiken, vilket gör det möjligt att erbjuda personligare produkter. Det finns till och med ett inbyggt system för kundadministration (CRM). Om du vill ta hand om din webbutik tillsammans med ett antal kollegor är det möjligt att lägga till ett flertal användare med olika rättigheter.

SEOshops fördelar

  • En smart samlad översikt över alla ordrar
  • Inbyggda streckkodsfunktioner
  • Koll på lagersaldot för varje produkt eller produktvariation (t ex storlek eller färg)
  • Synkronisera ditt lager med leverantörerna
  • Anslut till alla vanliga redovisningssystem
  • Skapa kom-ihåg ärenden till dig själv, så att du inte glömmer något
  • Omfattande returhantering
  • Administrera din webbutik från din smartphone